2020. sze 03.

Korábban a Helyesen magyarul Facebook-oldalán már megkérdeztük az olvasókat, mennyire befolyásolják vásárlási szokásaikat a termékleírásokban, webshopokban előforduló helyesírási hibák. Akkor csupán egy kérdést tettünk föl, most viszont a szovegirotkeresek.hu csapatával készítettünk egy részletesebb kérdőívet. Most ennek az eredményét szeretném megosztani veletek.

Nem reprezentatív felmérésünk alapján az interneten vásároló magyar válaszadók közel 80%-a hajlandó lenne többet fizetni, ha részletes és helyesen írt termékleírásokból tájékozódhatna, azonban a helyesírási hibák és az elütések eltántoríthatják az érdeklődőket. Úgy tűnik, megéri a vállalkozóknak webáruházaik szövegezésébe pénzt és energiát fektetni.

118793786_606421916687802_6362711194298032284_n.jpg

Néhány héttel ezelőtt készítettünk egy kérdőívet – arra voltunk kíváncsiak, hogy befolyásolhatja-e a vásárlással kapcsolatos döntéseinket a webshopok helyesírása. Egy hónap alatt mintegy 1100-an válaszoltak a felmérés kérdéseire. A feleletek túlnyomóan – a továbbiakban idézett hozzászólásokkal egyetemben – egy Facebook-hirdetés nyomán érkeztek be hozzánk. A hirdetésben 18 év fölötti, Magyarországon élő, internetes vásárlás (vagyis nem kifejezetten a nyelvhelyesség) iránt érdeklődő nőket és férfiakat jelöltünk meg célközönségként, ennek ellenére is fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy nem reprezentatív kutatást végeztünk. Kiindulópontként egyikünk, a korrektorként és szerkesztőként dolgozó Mosolygó-Marján Erzsébet korábbi kérdőíve szolgált, amely arra jutott, hogy a válaszadók 88%-a nem vagy nem szívesen rendelne olyan webáruházból, amely helyesírási hibákat és elütéseket tartalmaz. Egy LinkedIn-párbeszéd sarkallt minket arra, hogy összefogjunk Böbével, és néhány statisztikai szemponttal kiegészítve, szélesebb körben érdeklődjük meg a felhasználóktól, hogyan vélekednek a kérdést illetően.

A teljes cikket és a további eredményeket itt olvashatjátok.

Scroll to Top