2020. ápr 17.

Aki érdeklődik a gasztronómia iránt, és esetleg az egészséges életmód is fontos számára, esetleg IR-es, biztos, hogy találkozott már Iklódi Dóri nevével és ínycsiklandó receptjeivel. Nem árulok el nagy titkot, hogy a napokban jelent meg a Boook Kiadó gondozásában második könyve Cukormentes édességek címmel, melyet a Helyesen magyarul berkein belül én korrektúrázhattam.

 – Talán nem mindenki tudja, de Te nem csupán könyveket írsz és gasztroblogger vagy, hanem más cégek kommunikációját is segíted, food stylistként is dolgozol, workshopokat szervezel, ráadásul még anyuka is vagy. Hogy fér be ennyi feladat az életedbe?

– Két megoldókulcsa is van ennek a feladványnak. 🙂 Egyrészt imádom, amit csinálok, ezért nem érzem munkának, feltölt energiával. Másrészt van egy imádni való férjem, akivel remek csapatot alkotunk és ő is ugyanúgy kiveszi a részét a gyereknevelésből vagy házimunkából, ahogy én. Ráadásul szakács, közös vállalkozásunk is van, így végképp összefonódott az életünk minden területe

dori2.jpg

– Melyik az a tevékenység, ha van ilyen, amelyik a legközelebb áll a szívedhez?

– Gyerekkoromban két terület volt, ami rettentően érdekelt. Az egyik a rajz és a festés, a másik pedig a tanári hivatás. Végül közgazdász lettem, mégis mind a kettőt bele tudom csempészni a munkámba. A food stylingot azért imádom, mert rendkívül kreatív, alkotó tevékenység, amiben kiélhetem művészi vénámat, a workshopok pedig azért állnak közel hozzám, mert élvezem a tanítást, hogy átadhatom a tudásomat és segíthetek másoknak.

– Honnan jött az ötlet, hogy cukormentes ételeket kezdj el készíteni, majd ezeket a recepteket megoszd másokkal is?

– Öt évvel ezelőtt derült ki, hogy inzulinrezisztens vagyok, így teljes életmódváltásra volt szükségem. A 160 grammos szénhidrát diétának megfelelően átalakítottam az étkezéseimet, a recepteket. Először Instagramon osztottam meg ezeknek az ételeknek a fotóját, és egyre többen kérték el a recepteket is hozzá. Láttam, hogy milyen sokan járnak hasonló cipőben, így elindítottam a blogomat.

– Otthon, a mindennapokban is cukormentesen étkeztek? Ezt adod át gyermekednek is?

– Igen, ez az étrend abszolút beépült a családi hétköznapokba, most már a férjem és a kislányom is így étkezik. Mivel még csak másfél éves, így nála édesítőszert nem használok, de ezt leszámítva ő is ugyanazt eszi, amit mi is.

– Mit gondolsz, ha a gyerkőc bekerül közösségbe, bölcsibe, oviba megy, megoldható lesz ott is a cukormentes étkezése? Vagy szerinted hogy fog reagálni az „új” ízekre?

– Abszolút nem tiltom a cukortól, vagy a fehér lisztes ételektől. Azt vallom, hogy mértékkel ezeket is lehet fogyasztani. Jobb is, ha megtapasztalja ezeket az ízeket is, hiszen bölcsiben, oviban egészen biztos, fog vele találkozni.

– A mostani cikk apropója új könyved, a Cukormentes édességek című könyv megjelenése. Tudom, rengeteg munkával jár egy ilyen színvonalas könyv kiadása. Mennyit dolgoztál rajta, míg a recepteket tökéletesítetted?

– Körülbelül egy év munkája volt elkészíteni az új könyvet. A receptek többségét én is gyakran készítem, az újakat pedig két-három alkalommal lepróbáltam. A kéziratot nagyjából három hónap alatt írtam meg, éjszakánként, amikor Olívia már aludt.

dori1.jpg

– Bevallom, korrektúrázás közben gyakran megéheztem a csodálatos sütik fotóit nézegetve és a recepteket olvasgatva. Neked van közülük olyan, amelyik valamiért különösen kedves a számodra?

– A zserbó az abszolút kedvencem, hiszen eredetileg ez nagymamám receptje. Sikerült cukormentesen is annyira finoman elkészíteni, hogy észre sem vehető, hogy diétás.

– Receptjeid IR-eseknek és cukorbetegeknek is szólnak. Van esetleg valamilyen üzeneted a számukra, hogy mire figyeljenek különösen oda az étkezéseiknél? Esetleg trükkök, ötletek, amelyek megkönnyíthetik mindennapjaikat?

– Mindig azt javaslom, hogy ne akarjuk az életünk minden területét egyszerre megváltoztatni, mert az egy igazi sokk lesz a szervezetünknek és a lelkünknek is. Nem kell azonnal kihajítani mindent a kamrából, ami nem megengedett a diétában, nem kell heti 5 edzésre bejelentkezni és azonnal pszichológushoz fordulni.

Nyilván az ember szeretne rögtön információhoz jutni, de igyekezzünk csakis hiteles forrásból származó adatokra, ajánlásokra építeni. Inkább forduljunk egy szakértő dietetikushoz, mint hogy elolvassunk húsz tipikus női magazinos cikket a témában.

Érdemes az étkezésünket apránként megváltoztatni. Lehet, hogy először csak a reggelink és a vacsoránk lesz a diétának megfelelő, aztán szépen apránként a többi étkezésünket is át tudjuk alakítani.

Ha fokozatosan építjük fel, és tudunk magunkkal szemben türelmesek, nagyvonalúak lenni, akkor sokkal könnyebben fog menni. Nem kell mindig, minden nap tökéletesen csinálnunk. Az a fontos, hogy elég jól csináljuk, és ne ostorozzuk magunkat, ha épp nem úgy jött össze egy étkezés, ahogy az a nagy könyvben meg van írva.

Iklódi Dórival és ínycsiklandó, ugyanakkor egészséges receptjeivel itt találkozhattok:

Instagram: https://www.instagram.com/doraiklodi/

Facebook: https://www.facebook.com/Iklodidoragasztroblogger/

Honlap: www.doraiklodi.hu

Fotók: Boook Kiadó / Zergi Bori

Scroll to Top