You are currently viewing Mire jó a SEO – és merre tart?

Mire jó a SEO – és merre tart?

Hosszú szakállú tartalomgyárosként számomra évtizedekig a SEO volt az online marketing Olümposzának Zeusza. A főisten, aki parancsolt. Én magam is így néztem rá, és nagyon szeretem a tartalomépítésben, mert egyelőre a legjobb hosszú távú építkezési stratégia – és ez volt az előző években is. Két dolgot tudni kell róla.

Hogy nem véletlenül beszélek róla magasztosan, és itt-ott múlt időben. A legjobb vevő, olvasó, érdeklődő az, aki organikusan, vagyis azért jön az oldalamra, mert valamilyen úton magától talált oda, és ott olvas, feliratkozik, vesz valamit, egyszóval egy konverzió történik azáltal, hogy az illető megjött. És ha ezekért a konverziókért én nem fizetek hirdetéssel minden alkalommal, az nekem jó, mert hosszú távon olcsó. Nem, nincs ingyen, mert a SEO sok idő – ami ugye érték –, és pénzbe is kerül, de összességében nem olyan nagyon sokba, viszont hosszan térül meg és hosszú idő megmérni is.

Nem is túl könnyű megérteni egy kezdőnek, mi a fenének is kell ez. Akkor jöttem rá, mikor a saját lányommal kellett megértetnem a lényeget. 

A lábazatszigetelés fontossága az online marketingben

A lányomnak – aki egyébként egy neves lótréner – lelkesen meséltem, hogy milyen ügyesen és szorgosan építgetem a SEO-ját. Mivel a gyerekem, így ő nem a neves szakit látja bennem, hanem anyut, aki beleüti az orrát a dolgokba, szóval azt mondta: Annyi ügyfelem van, alig győzöm, most emeltem árat, ne küldj több vevőt, hagyd abba!
A SEO nem egy gyors és direkt ügyfélszerző gépezet, hanem a weboldalunk nézettségének egyik fontos alapköve. Ha úgy nézünk a vállalkozásunkra, mint egy házépítésre, akkor a ház alapját felhúzzuk, jönnek a falak, a tető, a nyílászárók, a szobák, jön a csini burkolat, a szexi belső … DE! Nem lehet kihagyni, hogy minőségi vízszigetelés kerüljön a lábazatra, mert különben, ha valami baj van, akkor elázik az alap és összedől a rendszer. A SEO a vízszigetelés. Kívülről külön nem annyira látszik, de ha valamiért nem tudnánk egy nagy viharban jól működni, azok a házak élnének túl, amelyeknek a vízszigetelése nagyon jó. Ha jó a SEO-d, akkor te is a túlélők közt leszel. (Amúgy fent a lótréner szóra tettem egy linket. Ez már egy kis SEO a lányom oldalának.)

A SEO isten két arca

Az egyik a technikai oldal, amikor a weboldal felel meg minden olyan igénynek, amitől a Google azt szeretni fogja, mint például a gyors betöltődés, a különböző helyekre beírt kulcsszavak vagy mikrobeállítások, amiktől a kereső kis robotja sitty-sutty fel tudja térképezni az oldalt.

A másik része a tartalom, amikor okos és nagy forgalmú oldalakon elhelyezett kulcsszavakra kerül egy link, releváns szövegkörnyezetben. (A fenti link tehát mostanáig nem releváns környezetben van. De csak addig, amíg nem kezdek el a cikkben arról írni, hogy a szanaszét elhelyezett fontos és jól pozicionált linkek olyanok, mint egy zabolátlan ménes, és a nem jól SEO-zott oldalak pedig a betörés előtt álló, megbízhatatlan lovakra hasonlítanak, amelyeket akkor tudunk közös örömünkre fordítani, ha a kezünk alá szelídítettük őket.)

A glória a SEO isten feje felett pedig nem más, mint a mérés.

Mégpedig a jól beállított mérés, amivel mindezeket javítani, építeni lehet, hogy az értékek – amiket ugye megmértünk és nem kitaláltunk – javuljanak. 

Sok író összetákol valami kis weboldalt – nézd, a semminél ez is több, egy könyvre jó lesz –, a fentiekből semmit se csinál, még eladásai is lesznek, viszont aki hosszabb távra tervez, annak jól kell dolgoznia.

Egy jó weboldal íróknak, vagy egy jó weboldal, ami tényleg eladja a könyvedet, sok és jó SEO-linket tartalmaz. Kifelé és befelé is mutatnak róla hivatkozások, rendszeresen frissül, és tudja, amit a korszerű oldalaknak ma tudniuk kell.

Tempora mutantur

És most jön a neheze: a SEO is folyton változik, lassan Zeuszból Jupiter lesz, a görög birodalmat a római fogja felváltani, az idők haladnak.

A mesterséges intelligencia előrehaladásával már lehet, hogy a Google-t máshogy fogjuk használni, mint eddig, sőt már most másként használjuk. Az algoritmus változik, így amiket most írtam, most még igaz, de lehet, hogy holnap már nem lesz az.

Sőt – biztosan nem lesz igaz, mert meg fog változni a keresés mikéntje. A ma elhelyezett linkek a holnap eredményeit még meghozzák, de a holnapután sikereihez folyamatosan tanulnunk kell. Na nem neked – nekünk! Te írj, mi meg majd segítünk. Csinálunk honlapot, ami megfelel, csinálunk jó szövegeket, ami oda passzol, ha kell, használjuk az MI erejét.

 

SEO-val az igazi!

Ha kezded kapisgálni, hogy mire jó a SEO, és miért nem hanyagolhatod tovább ezt a kérdést, mi itt vagyunk. Elvégre minek a saját weboldal, ha a kutya sem látja. 

Gáspár Kati

Gáspár Kati

Marketingvezető